Főmenü

Gyakori kérdések

Ezen az oldalon igyekeztünk minden olyan dolgot, hasznos tanácsot elhelyezni, ami segítheti szolgáltatásaink igénybevételét. Amennyiben van észrevételed, javaslatod jelezd nekünk.

ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEK

Mennyibe kerül a bekötés?

A bekötési díj AKCIÓ keretén belül 0 Ft, egyéb esetben a díjak mértékét az Általános Szerződési Feltételek tartalmazza. Hívja Üzletkötőnket.

Mennyi időn belül kötik be a szolgáltatást?

Akár 1 napon belül, de hivatalosan maximum 15 naptári napon belül vállaljuk a szerződés feldolgozásától számítva. Azonban mindent megteszünk annak érdekében, hogy a bekötés pár munkanapon belül megvalósuljon. Amennyiben 1 napon belül szeretné beköttetni szolgáltatásainkat, akkor extra díj ellenében arra is van lehetőség. Hívja Üzletkötőnket.

Albérlőként köthetek szerződést?

Igen, természetesen. Ebben az esetben szükséges az ingatlan tulajdonosának előzetes írásbeli hozzájáruló nyilatkozata.

Ingatlan vásárlás esetén hogyan tudok szolgáltatást igénybe venni?

LETÖLTÉSEK menüpontban található az ÜGYINTÉZÉS fül alatt a Megrendelés nyomtatvány. Töltse le és kitöltés után juttassa vissza hozzánk e-mailben a parisat@parisat.hu címünkre. Utána hamarosan keressük. Vagy hívja Üzletkötőinket.

Milyen bakszámlára utalhatok egyénileg?

Igen, de ez egyedi tranzakciónak minősül. Az OTP Banknál vezetett 11734152-29900181 számú PARISAT számlára utalhatja át az aktuális összeget. Ebben az esetben kérjük adja meg pontosan a befizető adatait (ügyfélszám, név, cím...). Rendszeres utaláshoz válassza a Csoportos Beszedési Megbízást, amelyhez a nyomtatványt megtalálja a LETÖLTÉSEK menüpontban. Töltse ki és küldje be hozzánk, ne a Bankjához.

Díjfizetési módot szeretnék változtatni. Hogyan tehetem meg?

A LETÖLTÉSEK alatt találja a megfelelő nyomtatványt. Kitöltés után juttassa el hozzánk.

Hogyan helyeztethetem át a szolgáltatást?

A LETÖLTÉSEK alatt találja a megfelelő nyomtatványt. Kitöltés után juttassa el hozzánk.

Lejárt a hűségidőm. Hogyan köthetem újra?

A LETÖLTÉSEK alatt találja a megfelelő nyomtatványt. Kitöltés után juttassa el hozzánk.

Csomagmódosítást szeretnék. Mi a menete?

A LETÖLTÉSEK alatt találja a megfelelő nyomtatványt. Kitöltés után juttassa el hozzánk.

Milyen eszközöket kell visszaadnom, ha már nem kérem a szolgáltatást?

INTERNET esetén: Kábelmodem, Tápegység, Multimédiás elosztó

DIGITÁLIS TV esetén: Médiabox és távirányítója, Smart kártya, bérlet esetén CA modul

Szüneteltethetem-e a szolgáltatást?

A LETÖLTÉSEK alatt találja a megfelelő nyomtatványt. Kitöltés után juttassa el hozzánk.

Mennyi idő alatt javítják a bejelentett hibámat?

Kazincbarcikán akár 15 percen belül meg tudjuk kezdeni a hibajavítást. Hivatalosan a bejelentéstől számított maximum 72 órán belül kezdjük meg a javítást, de mindent megteszünk annak érdekében, hogy a hibát mielőbb elhárítsuk.

INTERNET

A sebességmérést hogyan végezzem?

Előzetesen: A sebességmérést számtalan körülmény befolyásolja, ezért mi is, mint minden INTERNET szolgáltató kizárólag a saját eszközeink és hálózatunk (fejállomás – szerver - vonali kábel - modem ETH kimenete) után tudunk csak garanciát vállalni, WIFI után nem, még akkor sem, ha mi adjuk a WIFI-s modemet. Állandó fejlesztéseinknek köszönhetően hálózatunk bőven rendelkezik tartalékokkal, amit egy speciális program segítségével folyamatosan monitorozunk.

Fontos: Minden esetben a Kábelmodem ETH kimenetén mérjen!

A sávszélesség méréséhez legegyszerűbb egy webes sebességmérő oldalt használni. Nagyon fontos, hogy más hálózatot használó program a mérés idején ne fusson a gépünkön. Méréshez használhatjuk például, az alábbi erre alkalmas oldalakat:

http://www.speedtest.net/
http://www.szelessav.hu/

A mérési eredményt számtalan tényező befolyásolja, ezért figyelembe kell venni az alábbiakat:

- WIFI Router-en keresztül használom az Internetet.
- A WIFI Router másik helyiségben van elhelyezve, mint ahol használom az Internetet.
- A WIFI Router nem alkalmas az általam igénybe vett sávszélesség kiszolgálására.
- A számítógép hardver elemei nem alkalmasak az általam igénybe vett sávszélesség kiszolgálására: 10/100Mbit/s-os hálókártya
- A számítógépen futó programoktól.
- A számítógép általános teljesítményétől, stb…

Ha a számítógép teljesítménye érezhetően lassú, például lassan nyílnak meg a programok, akkor érdemes felkeresni egy helyi számítógép szervizt.

A saját levelezőrendszeremet hogyan tudom beállítani?

A megnövekedett SPAM és vírustevékenység miatt szükségessé vált, hogy a levelező rendszerünkön bevezessük a hitelesítési eljárást. Ennek beállításáról a lent található képekre való kattintással kap bővebb felvilágosítást! Figyelem ! Akinek az e-mail címének ......@parisat.hu előtti része nem egyezik meg a fióknévvel, annak a hitelesítési adatoknál a fióknevet kell beírni kiegészítve @parisat.hu -val. A jelszó minden esetben megegyezik az e-mail jelszóval.

http://parisat.hu/mailhowto/thunderbird/thunderbird-elso_inditas.html
http://parisat.hu/mailhowto/outlook-beallitas/outlook-beallitas.html

E-mail jelszó módosítása?

http://jelszo.parisat.hu/

TELEVÍZIÓ

Vajon a TV-készülékem alkalmas DIGITÁLIS vételre?

Egyszerűen: Nyomja meg a MENÜ gombot, majd válassza ki az ANTENNA ábrát, vagy a BEÁLLÍT, vagy az AUTOMATA HANGOLÁS valamelyikét, OK gomb, majd KÁBEL kiválasztása, majd EGYÉB SZOLGÁLTATÓ és itt jelzi a készülék, hogy ANALÓG ÉS DIGITÁLIS, TELJES keresés OK. Itt amennyiben nem jelzi a DIGITÁLIST akkor csak ANALÓG vételre alkalmas, ha jelzi, akkor el kell indítani a hangolást ANALÓG + DIGITÁLIS módban. Még nem biztos a siker, de keresés közben a TV- készülék folyamatosan kiírja mennyi csatornát talált. Ha nem írja ki, akkor más rendszerű a készülék DIGITÁLIS vevője. Befejezéskor OK.
Fontos tudnia:
DIGITÁLIS TV jelek adás - vételhez három alapvető DIGITÁLIS rendszert használnak:
1. DVB-T = (Terrestrial) Földi adótornyokról sugározzák, normál antennával fogható
2. DVB-S = (Satellite) Műholdakról sugározzák, parabola antennával fogható
3. DVB-C = (Cable) Kábelen sugározzák, kábeltévén fogható (ez szükséges a PARISAT vételéhez)

PARISAT Analóg Kábeltévé szolgáltatás esetén milyen Digitális műsorok nézhetők az új (Plazma, LCD, LED) Digitális TV-készülékemen?

PARISAT Analóg Kábeltévé KTV-3, KTV-4, KTV-5, KTV-6 csomagok mellett helyeztünk el szabadon fogható DIGITÁLIS csatornákat. Amennyiben a TV-készüléke alkalmas a vételre, úgy a KTV-3 esetén 32, KTV-4 esetén 64, KTV-5 esetén 96, KTV-6 estén 128 DIGITÁLIS TV csatornát nézhet SD és HD minőségben külön díj nélkül.

Hogyan állítom be a Médiaboxot?

SYNAPS HD PVR Médiabox csatornák telepítése, programozás, hangolás: Az új készülék távirányítóján meg kell nyomni a "MENU" gombot. A menüben a le nyíllal a "TELEPÍTÉS" menüre lépve egy "OK" gombot kell nyomni, majd a "KÁBEL TV TELEPÍTÉST" választva ismét "OK" gomb, ez után a távirányítón a piros gomb megnyomásával elindítjuk a telepítést! (némely szoftver verziónál zöld gombot kell nyomni, ezt a képernyőn elolvasva láthatja) (Kilépni a MENÜ-ből EXIT gomb). Felvétel készítés (PVR) a készülék USB csatlakozójába helyezett külső winchesterre, vagy pendrive-ra lehetséges.

SYNAPS HD PVR Médiabox csatornáinak törlése és újratelepítése: Egy esetleges csatornakiosztás változás miatt előfordulhat, hogy újra kell telepítenie a Médiaboxot. Első lépésként a régi csatornákat ki kell törölni, mert ha nem teszi, akkor sokszorozódnak. Lépések a következők: A Médiabox távirányítóján meg kell nyomni a „MENÜ” gombot, a navigációs gombokkal lefelé haladva a RENDSZER menüre lépve nyomja meg az „OK gombot” válassza ki az ALAPBEÁLLÍTÁS menüpontot „OK gomb” majd a felkínált lehetőségeknél válasza ki az ÖSSZES CSATORNA TÖRLÉSE menüpontot „OK gomb”, még egy megerősítést kér az eszköz, ezért válassza az IGEN lehetőséget (OK gomb). Ezzel alaphelyzetbe került a Médiabox és kezdheti a csatornák telepítését az előző utasítás szerint!

AMIKO HD PVR Médiabox csatornák telepítése, programozás, hangolás: Az új készülék távirányítóján meg kell nyomni a "MENU" gombot. A menüben a jobbra nyíllal a "TELEPÍTÉS" menüre lépve egy "OK" gombot kell nyomni, majd a "KÁBEL TV TELEPÍTÉST" választva ismét "OK" gomb, ez után a távirányítón a zöld gomb megnyomásával elindítjuk a telepítést! (Kilépni a MENÜ-ből EXIT gomb). Felvétel készítés (PVR) a készülék USB csatlakozójába helyezett külső winchesterre, vagy pendrive-ra lehetséges.

AMIKO HD PVR Médiabox csatornáinak törlése és újratelepítése: Egy esetleges csatornakiosztás változás miatt előfordulhat, hogy újra kell telepítenie a Médiaboxot. Első lépésként a régi csatornákat ki kell törölni, mert ha nem teszi, akkor sokszorozódnak. Lépések a következők: A Médiabox távirányítóján meg kell nyomni a „MENÜ” gombot, a navigációs gombokkal jobbra a RENDSZER menüre lépve nyomja meg az „OK gombot” válassza ki az ALAPBEÁLLÍTÁS menüpontot „OK gomb” majd a felkínált lehetőségeknél válasza ki az ÖSSZES CSATORNA TÖRLÉSE menüpontot „OK gomb”, még egy megerősítést kér az eszköz, ezért válassza az IGEN lehetőséget (OK gomb) Ezzel alaphelyzetbe került a Médiabox és kezdheti a csatornák telepítését az előző utasítás szerint!

A Médiaboxok részletes használati utasítását megtalálja a LETÖLTÉSEK menüpontban az ADATLAPOK között.

Hogyan állítom be a TV-készülékemet?

SAMSUNG TV: A készülék távirányítóján meg kell nyomni a "MENU" gombot! A menüben megjelenik egy antennát ábrázoló kép (egyes tipusoknál szöveggel van kiírva, hogy "ADÁS") A le nyíllal kiválasztjuk ezt, majd jobb nyíllal átlépünk a megjelent menübe, ahol kiválasztjuk az "AUTÓMATA HANGOLÁS" -t a középső nagy gombal "ENTER" belépünk (a távirányítón a nyilak közötti gomb) Itt kiválasztjuk a "KÁBEL" opciót, majd a "DIGITÁLIS ÉS ANALÓG" hangolást, a keresési módnál a "TELJES" keresést! .........kész! (a menüben lépkedni a LE-FEL, JOBBRA-BALRA nyilakkal tudunk)

LG TV: A készülék távirányítóján meg kell nyomni a "MENU" gombot! A menüben a le nyíllal a "BEÁLLÍT" menüre lépve egy "OK" gombot kell nyomni. Ez után ki kell választani a nyilak segítségével az "AUTÓMATA HANGOLÁS"-t, majd nyomni kell egy "OK" gombot a távirányítón, a bementi forrásnál ki kell választani a nyilak segítségével a: "KÁBEL" opciót, majd "OK" gomb, ez után a keresésnél: "TELJES" keresést választunk és "OK" gombbal nyugtázzuk! .....kész! (a menüben lépkedni a LE-FEL, JOBBRA-BALRA nyilakkal tudunk)

Egyéb TV típusok: Egyéb TV típusoknál a fent leírtak szerint hasonlóképpen értelem szerűen a megadott hangolási menüt követve kell eljárni, amennyiben nehézségbe ütközne, a saját TV-je használati utasítását tekintse meg!

TELEFON

Miért nem működik a TELEFONOM?

A Kábelmodem T1-es kimenetén adjuk át a TELEFON szolgáltatást. Ide kell bedugnia azt a vezetéket, amelyik az Ön saját telefon készülékébe csatlakozik. Fontos, hogy a telefon készüléke TONE üzemmódba legyen kapcsolva, ellenkező esetben nem működik. Mivel szolgáltatásunk teljes mértékben digitális, ezért az esetleges recsegő hangot a készülékében a saját készülékzsinórja okozhatja. Kérjük cseréltesse ki ebben az esetben.

Hogyan tudom megakadályozni, hogy túl sok legyen a telefon számlám?

Ügyfélszolgálatunkon keresztül lehetősége van limit beállítására, amivel megakadályozhatja, hogy túllépje az Ön által megadott összeget, ami akár lehet 1000 Ft is.

Szolgáltató váltás esetén megtarthatom a régi számomat?

Igen, de váltás (leadás) előtt legalább 1 héttel szerződéskötés szükséges a PARISAT-tal.

Alkalmas a régi hagyományos telefonom a PARISAT szolgáltatásához?

Igen. Semmiféle átalakítás nem szükséges hozzá.

Webmail

Az alábbi Webmail felületek közül választhat: